REVIEW BLOG: Cheq Pi Mana

Hai semua.
Hari ni cheq nak buat review blog Cheq Pi Mana oleh Cik Suerin atau singkatannya, CS. Beliau merupakan salah seorang pemenang untuk segmen blogwalking TWJ April 2019. Sebelum hangpa baca review untuk blog Cheq Pi Mana, mari kita berkenalan dengan pemilik blog dulu.

Pemilik blog:
Mesti semua tertanya-tanya kenapa tiba-tiba saya guna bahasa utagha (maaf kalau ada salah sebab masih belajar lagi). Hal ini kerana, pemilik blog iaitu, CS merupakan orang Perlis. Beliau seorang yang suka jalan-jalan mencari makanan halal. Jangan sesekali ajak CS membawang sebab beliau memang tidak suka membawang. Tiada gosip atau cerita-cerita panas. Beliau merupakan seorang blogger yang rajin membalas komen-komen yang ditinggalkan di blognya. Beliau juga mempunyai YouTube channel sendiri. Sesiapa yang berminat, bolehlah suscribe channel beliau.

Review blog:
Blog Cheq Pi Mana masih baru lagi dan dimulakan sebulan sebelum saya mempunyai blog. Jadi, blog tersebut masih belum mencecah setahun. Namun, kita dapat lihat yang ramai blogger yang berkunjung dan meninggalkan komen di blog tersebut. Template blog yang digunakan pula agak ringkas dan nampak teratur. Blog ini banyak menceritakan tentang makanan memandangkan CS suka jalan-jalan cari makan๐Ÿ˜‚. Namun, kebanyakkan makanan atau restoran yang berada di blog Cheq Pi Mana adalah dari negeri Perlis.

Entri yang saya suka:
1. Entri tentang daun mulberi. Saya tak pernah tahu pun yang daun mulberi boleh digoreng tepung sebelum ni.

2. Entri kuetiow kungfu sedap di Jalan Seri Lanchang, Perlis. Memandangkan saya salah seorang peminat kuetiow kungfu, jadi entri ini menarik perhatian saya.

3. Entri bila tengah blur nak makan apa. Entri ini menarik kerana CS meminta idea untuk menu KFC yang ingin dibeli ketika berkunjung KFC. Sebagai seorang peminat KFC, pasti saya dapat memberikan cadangan tentang menu-menu yang harus dicuba.

Sekian sahaja review untuk blog Cheq Pi Mana. Jangan lupa blogwalking dan saling menyokong antara rakan blogger. Review blog untuk pemenang yang lain akan menyusul kemudian.

Jumpa lagi dalam entri yang akan datang.

Comments

  1. hang nak pi mana? hehe. Boleh belajar loghat utara. Percayalah nanti cakap macam orang utara. hee

    ReplyDelete
  2. Lepas ni kakmim terjah ke sana.. hehehe

    ReplyDelete
  3. wah.. nice review jannah.. bolehlah menyinggah nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, Kak Sha. Jangan lupa blogwalking nanti.

      Delete
  4. Hihihi cheq baca ni sambil ketawa mengilai.. ๐Ÿ‘ป๐Ÿ˜†

    Sempoi betul gaya cik JR kita buat review blog noo, I like sangat ๐Ÿ˜†
    TQ sekali lagi! ๐Ÿ˜˜๐ŸŽˆ❤

    ReplyDelete
  5. Bagusnya review ni, pernah jugak menyinggah ke blog CS ni

    ReplyDelete

Post a Comment