BLOGGER CHALLENGE: A Letter To Someone

Blogger Challenge

Hai semua. Entri kali ini merupakan surat untuk seseorang. Kalau nak tahu siapakah orang itu, kenalah baca entri ini sampai habis ya. Bagi yang belum baca entri-entri sebelum ini, boleh ke blogger challenge.

Ke hadapan orang-orang yang sentiasa di sisiku, 
Terima kasih atas sokongan dan dorongan yang diberikan sehingga aku mampu berada pada tahap ini. Kalian sentiasa bersamaku ketika jatuh dan bangun. Tidak pernah jemu memberikan nasihat dan meluangkan masa untuk mendengar ceritaku.

Hidup ini akan sentiasa dihiasi dengan cabaran dan dugaan sama ada kecil ataupun besar. Namun, kehadiran orang-orang seperti kalian yang membuatkanku terus bersemangat untuk berjuang dan bertahan. Bukan mudah untuk melalui segalanya bersendirian. Syukurlah, Tuhan mempertemukanku dengan orang-orang yang positif dan baik hati seperti kalian.

Jangan pernah berhenti membuat kebaikan kepada orang lain kerana setiap kebaikan yang kalian lakukan itu pasti akan dibalas dengan kebaikan. Mungkin dalam bentuk yang sama atau mungkin dalam bentuk yang berbeza. Mungkin bukan sekarang tetapi esok, lusa, tahun depan atau suatu masa nanti yang kalian juga tidak pasti bila.

Akhir kata, terima kasih atas kebaikan yang kalian hulurkan kepadaku selama ini. Semoga sentiasa dimurahkan rezeki, dikurniakan kebahagian di samping orang yang tercinta dan dipermudahkan segala urusan.


                                                                                                                                           Yang ikhlas,
                                                                                                                                           Jannnah Ramli

Entri kali ni macam terlalu puitis pula ayatnya😂. Disebabkan dah lama tak tulis surat tidak rasmi macam ni, tiba-tiba ayat-ayat sebegitu pula yang keluar. Kali terakhir tulis surat macam ni masa sekolah menengah. Apa-apapun, sekali lagi saya ucapkan terima kasih buat yang sentiasa bersama saya ketika susah dan senang. Semoga hubungan baik kita akan terus dipelihara dan semoga urusan kalian dipermudahkan.

Jumpa lagi dalam entri akan datang.

Comments

  1. sentimental juga sesekali kita menulis macam ni kan..
    there are things kadang2 tak reti nak ucap.. kita luah melalui tulisan =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, SYM. Ada certain things kalau kita ucapkan orang akan anggap pelik. Jadi, penulisan lah pilihan yang terbaik.

      Delete
  2. Kita jadi diri Kita atas pengaruh org sekeliljnv yg menyayangi kita

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. orang-orang yang sentiasa ada dengan kita itu membahagiakan.. Sesekali layan surat macam ini, terasa sentimental value nya.. Kalau dalam bentuk surat dan dikirim pasti lebih terasa di hati kan Jannah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah, Kak Sha. Impaknya lebih besar kalau kirim surat ni pada orang yang dimaksudkan. Tapi macam pelik pula kalau tiba-tiba hantar surat macam ni😅.

      Delete

Post a Comment