REVIEW BLOG: Shuhaida Saad

Hai semua.
Ini merupakan entri terakhir untuk review blog bagi pemenang segmen 1st Blogversary TWJ. Kali ini saya akan membuat review bagi blog Kak Shu, iaitu blog Shuhaida Saad. Pertama sekali, saya ingin memohon maaf atas kelewatan.

Sebagai permulaan, saya akan ceritakan tentang perkenalan saya dan Kak Shu. Kami kenal ketika awal penglibatan saya dalam dunia blogging. Kak Shu ni antara rakan blogger saya yang terawal dan antara blogger yang rajin menyertai segmen yang saya anjurkan.

Blog Shuhaida Saad agak ringkas designnya. Tidak terlalu berwarna-warni. Susun aturnya juga kemas. Siap ada contact form untuk sesiapa yang ingin menghubungi Kak Shu.

Bagi yang ingin mempelajari peribahasa terutamanya adik-adik yang bakal menduduki peperiksaan, bolehlah ke blog Kak Shu kerana beliau rajin berkongsi tentang peribahasa. Yang dah habis belajar pun boleh baca untuk tambah ilmu. Memang antara perkongsian yang bagus supaya kita tidak lupa dengan peribahasa kita walaupun kita jarang menggunakannya dalam pertuturan harian.

Selain perkongsian tentang peribahasa, Kak Shu juga membuat review novel, makanan dan drama/filem. Sesiapa yang suka baca review sebelum beli novel atau cuba makanan baru, memang patut singgah blog beliau.

Kepada yang bakal menjadi ibu atau baru menjadi ibu, anda boleh menjadikan blog Kak Shu sebagai rujukan. Beliau ada berkongsi ilmu tentang kehamilan dan keibubapaan.

Akhir kata, saya ingin mengucapkan  terima kasih kepada Kak Shu atas sokongan yang diberikan kepada segmen yang saya anjurkan. Semoga Kak Shu terus aktif berkongsi ilmu di blog dan sentiasa dimurahkan rezeki.

Sekian sahaja untuk segmen 1st Blogversary TWJ. Akan ada segmen lain pula yang menyusul tahun depan. Terima kasih untuk sokongan anda semua. Jumpa lagi dalam segmen yang akan datang.


Comments

  1. Ada beberapa peribahasa yang cheq baru tahu akan kewujudannya apabila cheq jenguk blog beliau 😂

    ReplyDelete
  2. Seronok ada perkongsian macam ni buat tambah kenalan blogger. ^^

    ReplyDelete
  3. Ye.. byk gak peribahasa baru mama Bellar kat blog tu

    ReplyDelete
  4. mmg byk jugak peribahasa yg jarang didengar bila lepak kt blog shu... gd idea kan?

    ReplyDelete

Post a Comment