Masak-masak Dengan Adik

Hai semua. Pada dua minggu lepas, saya berkesempatan untuk pulang ke Pahang sempena cuti Tahun Baru Cina. Syukurlah tahun ni dapat cuti lama sikit berbanding tahun-tahun sebelumnya atas jasa baik pensyarah-pensyarah. Masa cuti ni dapatlah spend time dengan keluarga.

Bangun-bangun pagi je adik saya cakap dia lapar dan suruh masak sarapan. Dia minta goreng nugget. Kebetulan saya ada beli nugget beberapa hari lepas. Jadi, kami pun terus sediakan peralatan memasak dan mula memasak.

Ingatkan goreng nugget macam biasa je. Rupa-rupanya, dia ada resepi lain. Resepi sendiri katanya😂. Macam-macam karenahnya. Dia nak campur telur pula. Biasalah anak bongsu memang macam tu.

Sejujurnya saya tak pernah lagi masak nugget dengan telur sekali. Adik saya cuma pecahkan telur, kacau seperti nak masak telur dadar dan masukkan telur ke dalam kuali. Kami tak letak apa-apa bahan perasa pun dalam telur tu. Terus masukkan ke dalam kuali je.

Mari kita lihat hasilnya dalam gambar di bawah.

Nugget Ayam Tempura Bersama Telur

Telur tu nampak sikit sebab kami letak sebiji telur je walaupun nugget banyak. Biasalah pertama kali masak nugget macam ni. Walaupun  rupanya tak berapa sangat, tapi rasanya sedap. Habis sepinggan kami berdua je makan😆.

Mungkin ada yang akan cakap sarapan macam ni tak sihat dan tak sesuai. Tapi sekali-sekala apa salahnya. Ada orang minta tolong masakkan, saya masakkan jelah, Sekali-sekala balik rumah kan. 

Kalau anda ada pengalaman masak makanan yang tak pernah dibuat orang, bolehlah kongsi di ruangan komen. Nak tahu juga pernah tak ahli keluarga anda minta masakkan makanan yang lain sikit.

Comments

  1. Ok la tu, sekali sekala apa salahnya goreng nugget dengan telur ayam 😂

    ReplyDelete
  2. wah yang ni mmg first time nampak. selalu myra goreng je cecah sos Thai. hehe

    Lifestyle Blog | The Grey Lines Between

    ReplyDelete
  3. dapat balik kampung jumpa kluarga mmg seronok
    lagi2 dapat luang masa buat aktiviti sama2..

    ReplyDelete
  4. Nampak sedap, nak cuba la nanti :)

    ReplyDelete

Post a Comment