Resepi Bihun Singapura Yang Simple Tapi Sedap

Hai semua. Mesti ramai yang rindu untuk makan masakan di kedai seperti bihun singapura. Oleh itu, saya kongsikan dengan anda resepi bihun singapura yang simple tapi sedap.

Versi yang saya nak kongsikan ni tak ada seafood. Tapi kalau anda suka seafood, boleh je tambah. 

Mari kita lihat resepinya.

Bahan-bahan
Bihun-dicelur
3 ulas bawang putih-ditumbuk
2 biji bawang merah-ditumbuk 
Ayam-dipotong kecil
Bebola ikan-dipotong kecil
Kubis-dihiris
Lobak merah-dihiris
Lada hitam-ditumbuk (boleh guna serbuk lada hitam juga)
Garam-secukupnya
Minyak masak

Cara-cara memasak
1. Panaskan minyak dalam kuali. Masukkan bawang yang telah ditumbuk.

2. Masukkan lada hitam. Tumis sehingga garing.

3. Masukkan ayam dan bebola ikan lalu kacau.

4. Masukkan garam dan kacau hingga sebati.

5. Masukkan bihun yang sudah dicelur dan kacau.

6. Masukkan kubis dan lobak merah. Masak sehingga kubis layu dan lobak merah lembut.

6. Hidangkan bihun singapura yang sudah siap dimasak.

Bihun Singapura Versi TWJ

Saya ni seorang yang tak suka bihun tapi bihun singapura ni kena dengan selera saya. Sesiapa yang suka makan bihun singapura, pastikan anda cuba resepi ini nanti.

Selamat memasak dan jumpa lagi.

Baca resepi yang lain:

Comments

  1. Samalah kitaaaa, saya tak suka gak bihun tapi kalau bihun singapore ni kena dengan selera. Memang sedap la kalau dibandingkan dengan bihun biasa tuuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, Atiqah. Bihun singapore je kena dengan selera.

      Delete

Post a Comment