Resepi Nasi Goreng Ayam Kisar, Air Tangan Adik

Hai semua. Untuk entri ini, saya kongsikan resepi nasi goreng ayam kisar dari adik saya. 

Sebenarnya, tiba-tiba saya teringin nak makan nasi goreng yang dimasak oleh adik lelaki saya. Sebelum ni saya pernah makan nasi goreng ikan bilis yang dia masak. Sedap rasanya dan kemahiran dia dalam memasak nasi gorengnya agak hebat juga.

Memandangkan ada ayam kisar, saya minta dia masak nasi goreng ayam kisar pula.

Tanpa melengahkan masa, mari baca resepi nasi goreng adik saya ini.

Bahan-bahan
Nasi putih
1 sudu bawang kisar (bawang merah, bawang putih & bawang besar)
Ayam kisar
Lobak merah-dipotong dadu
Kubis-dihiris
Garam-secukupnya
Minyak masak

Cara-cara memasak
1. Panaskan minyak dalam kuali. Masukkan bawang kisar.

2. Setelah bahan tumisan garing, masukkan lobak merah.

3. Apabila tekstur lobak sudah agak lembut, masukkan kubis. Kacau seketika.

4. Masukkan nasi dan kacau.

5. Masukkan garam. Kacau hingga sebati.

6. Hidangkan nasi goreng yang sudah siap dimasak.

Nasi Goreng Ayam Kisar

Alang-alang dah masak nasi goreng, saya minta telur mata kerbau juga😂. Sekali-sekala makan masakan adik kan.

Kalau ada timun di rumah, boleh makan nasi goreng ni dengan timun juga. Selamat mencuba.

Baca resepi yang lain:

Comments

  1. simple tapi sedap kan!
    suka bau tumisan dia yg awal2...

    ReplyDelete
  2. Bagus adik lelaki pandai masak. mujur tambah carrot je. klu sayur campur yg carrot + kacang pis + jagung, saya kutip yg lain letak tepi hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada kacang pis, memang saya letak tepi atau bagi orang lain sebab kurang minat😂.

      Delete
  3. Bagus bila lelaki pandai masak nie.. hehehe..
    Menarik resepi yang dikongsikan..

    ReplyDelete

Post a Comment