Review KFC Ghost Pepper

Pada bulan Februari yang lalu, KFC telah mengeluarkan menu baru, iaitu KFC Ghost Pepper yang didatangkan dalam dua pilihan, twister dan Zinger burger. Apabila melihat iklan KFC, saya teringin mencuba menu baru KFC ini tetapi disebabkan risau rasanya yang pedas dan perut yang terasa begitu lapar, saya tidak jadi mencuba.

Namun, disebabkan ramai yang mengatakan sos ghost peppernya tidak pedas langsung, saya mencuba beberapa hari yang lepas. Saya memilih twister kerana kurang gemar makan burger. Set ini juga didatangkan sekali dengan fries dan minuman.

KFC Ghost Pepper
Harga untuk set yang saya beli ialah RM 12.90 tetapi perlu tambah RM 2.00 kerana saya tukar minumannya. Anda juga boleh dapatkan Box Meal dengan harga RM 16.90. Dari segi harga, saya rasa lebih murah berbanding dua menu baru yang dikeluarkan sebelum ini. Bagi yang ingin mendapatkan KFC Ghost Pepper dengan Zinger burger, anda perlu membayar dengan harga yang lebih mahal.

Twister untuk KFC Ghost Pepper ini lebih kurang KFC Twister cuma wrapnya berwarna merah. Kandungannya juga sama tetapi ada tambahan nachos dan sos ghost pepper. Wrap terasa agak keras dan sosnya tidak rata. Walaupun ramai yang mengatakan sos ghost pepper yang digunakan langsung tidak pedas, tetapi saya dapat merasakan kepedasannya (bukan sampai tahap tak boleh makan). Bagi yang tidak tahan pedas, mungkin anda dapat merasa kepedasannya. Berdasarkan penilaian saya, berikut adalah pembahagian markah:

KFC Ghost Pepper Twister:
Rasa- 3.5
Tekstur-3.5
Kuantiti-4.0
Harga-4.0
Pembungkusan-4.5
Jumlah: 3.9 daripada 5 bintang

Jika dibandingkan KFC Ghost Pepper Twister dan KFC Twister, saya lebih memilih KFC Twister. Saya tidak mengatakan rasanya tidak sedap tetapi tiada daya penarik yang membuatkan saya ingin repeat order.

*Review ini hanyalah pendapat saya berdasarkan penilaian yang saya buat. Kualiti makanan mungkin berbeza di cawangan KFC yang berbeza. Kalau anda ada pendapat sendiri, boleh kongsi di ruangan komen (gunakan perkataan yang positif). 

Comments

  1. Tak pernah cuba.. tak berminat pula nengoknya.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh lah cuba, Kak Sha. Nanti boleh buat review😅.

      Delete
  2. belum sempat cuba lagi, banyak kali lalu depan kfc, tapi tak dan nak singgah. hehe, terima kasih utk review ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Saya pun baru cuba walaupun menu ni dah lama dikeluarkan.

      Delete
  3. Tak pernah cuba lagi. Entah dapat cuba ke tidak.

    ReplyDelete
  4. Secara amnya cheq memang suka twister kfc, dan cheq tahan pedas. Nanti cheq cuba menu ni, InsyaaAllah..😎

    ReplyDelete
  5. x pergi cuba lagi yang menu baru. kadang2 pegi nak cuba sampai kaunter order benda yang sama lagi hahaha.. tapi rindu KFC salted egg. bilala depa nak buat comeback..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahulah bila KFC salted egg nak comeback😅.

      Delete

Post a Comment