Resepi Kubis Goreng Ikan Bilis

Hai semua. Jumpa lagi dalam perkongsian resepi. Untuk entri kali ini, saya ingin kongsikan resepi kubis goreng ikan bilis.

Selalunya saya kongsikan resepi kubis ungu tapi hari ini sedikit berbeza. Saya gunakan kubis putih pula. Resepi ni dah lama nak dikongsikan tapi asyik tertangguh je😂. 

Jom kita baca resepinya.

Bahan-bahan
3 ulas bawang putih-diketuk
Ikan bilis-ditumbuk
Kubis-dihiris
Air-secukupnya (tak wajib)
Minyak masak-untuk menumis

Cara-cara memasak
1. Panaskan minyak dalam kuali. Masukkan bawang putih dan ikan bilis tumbuk.

2. Setelah bahan tumisan garing, masukkan sayur dan kacau.

3. Masukkan sedikit air dan biarkan sehingga kubis masak.

4. Hidangkan kubis yang sudah siap dimasak.

Kubis Goreng Ikan Bilis

Ringkas dan mudah resepi kali ni. Memang sesuai untuk yang sibuk dan yang masih amatur seperti saya. Untuk pengetahuan semua, saya tak gunakan garam sebab ikan bilis sudah memberikan rasa masin.

Lebih banyak lagi resepi yang akan saya kongsikan. Nantikan entri seterusnya. Selamat memasak😊.

Comments

Post a Comment